Érem molts, i teníem força

“Jo treballava en una oficina. Tenia un cap que era un racista i un masclista… però no deia res, perquè no tenia consciència que altra gent pensés com jo. Va ser allà, al Rock Against Racism de 1978, amb The Clash, quan vaig entendre que érem molts i que teníem força.”

Més o menys així és com Billy Bragg explicava en el concert de dijous passat de quina manera va decidir que es dedicaria a fer cançons. Em va semblar una història magnífica, no cal dir-ho, i obligava a fer una cerca sobre aquest Rock Against Racism. Es va compondre de diferents concerts, el més important la primavera de 1978 a Londres, a Victoria Park, amb els Buzzcocks i 4 o 5 més bandes del moviment punk del moment. Per sort n’hi ha algunes imatges, les de la pel·li/documental Rude Boy sobre The Clash, i el cert és que impacta bastant veure aquella gentada (unes 80.ooo persones) davant d’un escenari que podria ser el de la Festa Major del meu poble, o més petit fins i tot.

Segons diuen, el Rock Against Racism l’haurien desencadenat uns comentaris racistes d’Eric Clapton i de David Bowie. Per cert, atenció amb el sonat que demana un bis i surt a patades… magnífic.

No en tinc cap dubte, si ara vingués un senyor i m’oferís traslladar-me cap algun moment de la història recent, escolliria ser a finals dels 70 (just quan vaig néixer) a Londres.

Del concert de Billy Bragg també em va agradar especialment una versió de Woody Guthrie. Ara que el capitalisme fa aigües per tot arreu, sentir a Billy Bragg té més interès que mai:”El repte del segle XXI és fer que els nostres diners els tinguin la gent que nosaltres votem, i no els dirigents dels bancs i les caixes”.

La llista de la setmana té The Clash, té una de les cançons més boniques d’Els Pets i té una cançó d’Scott Matthew que crec que us agradarà. Cap al final arriben Bright Eyes, My Morning Jacket i M.Ward, tots en un sol disc que el Beltran em va recomanar ferventment. La llista s’acaba amb un estrany duet a les antípodes.

<<<<//// la llista ////>>>>

Anuncis

~ per Miquel Bernis a 22 Octubre 2009.

Deixa un comentari

 
